1. leht 2-st
					
				Jahutusvedelik
				Postitatud: 07 Nov 2008, 13:15
				Postitas Tarmo
				sain alles hiljuti teada mis need erinevad värvid tähendavad ja punane pidi kõige parem olema
			 
			
					
				Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)
				Postitatud: 07 Nov 2008, 21:28
				Postitas Dexter
				Tarmo kirjutas:punane pidi kõige parem olema
jah, punane on kõige pikaealisem kuid seeeest mõjub ta detailidele rängemini kui sinine/roheline tosool. samas ka punane kordades kallim -lõppkokkuvõttes ei tasu ära vanemates autodes!
 
			
					
				Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)
				Postitatud: 07 Nov 2008, 23:41
				Postitas Tarmo
				vastupidi, punane pidi ohutu oleme ja neoonroheline pidi isegi aluploki aastaga seenetama ajama. tume roheline pidi veel kõlbama
			 
			
					
				Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)
				Postitatud: 08 Nov 2008, 01:37
				Postitas IvoK
				No punane on keskonna sõbralik - mina kasutan Ford-i originaali ja see küll mootori detailidele halvasti ei mõju.
Kasutan kõigis oma autodes punast - probe-s oli ka roheline, selle lasin välja, pesin jahutus särgi läbi ja sisse läks -30 C punane
  

 
			
					
				Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)
				Postitatud: 08 Nov 2008, 11:21
				Postitas tamar
				Kui juba OT läks siis ei teadnudki et roheline tosool nii paha on... 
Kontrollisin minagi tosoole ükspäev aparaadiga (külmumist). Sierradel ja vanal Mondeol oli läbipaistev tosool, külmumine -40kraadi juures. Ja isa Mondeol külmumine samuti -40kraadi juures ja tosool oli oranz. Oranz nagu apelsin. Ise nägin oranzi tosooli esimest korda...
			 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 09 Nov 2008, 07:21
				Postitas Jaan
				Mis vahet seal on mis värvi see laga on. Seda ka hästi ei usu, et nüüd mingi tosool mootori läbi ussitab.
			 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 09 Nov 2008, 11:57
				Postitas IvoK
				Mootori metall osadele võib-olla nii ei mõju, kui siis kummi detailidele ja lõdvikutele.
  
  
 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 09 Nov 2008, 12:45
				Postitas Tarmo
				just metall osadele. seda neoon rohelist pead vähemalt korra aastas vahetama, ning auto ei või seisma jääda pikaks ajaks, siis hakkabki ussitama. Punasel on sooja juhtivus sama hea kui veel ja kahjutu kah detailidele. lisaks on neil erinevad keemistemperatuurid.
			 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 09 Nov 2008, 14:55
				Postitas IvoK
				
			 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 09 Nov 2008, 21:11
				Postitas Tarmo
				ju ta millegi muu jaoks hea on
ma ei tea millisel milline keemis temp on
võibolla tal keemis temp hea?
			 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 10 Nov 2008, 00:13
				Postitas Rain
				Mis mõttes punane kordades kallim on?
Või on mingi oranzikas variant siis ka olemas?
Ma vectral vahetasin jahutusradika mingi aeg ära, siis sai ka punane pandud. Hinnaerinevus mingi mürkrohelisega oli vist ca 20 eeku 4-5L peale.
			 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 10 Nov 2008, 00:35
				Postitas Sigmar
				Ma olen küla pealt jutte kuulnud, et punasel pidi määriv toime ka olema..
			 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 10 Nov 2008, 02:26
				Postitas Tarmo
				krt see teema hakkab juba ennastki huvitama, peab hakkama kuskilt fakte välja imema 

 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 10 Nov 2008, 02:31
				Postitas erx
				Mul ka praegu punane sees, enne kasutasin igasugu variante neid siniseid "tosoole" ja aastaga tekkis paisupaagi põhja mõnus rooste ja pa*akiht, punane on nüüd 2a sees olnud ja paisupaagi põhi paistab ilusti läbi. 

 
			
					
				Re: Jahutusvedelik
				Postitatud: 10 Nov 2008, 02:32
				Postitas Tarmo
				http://www.eetcorp.com/antifreeze/Coolants_matrix.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
siin on mingi tabel, kuid ei süvenenud hetkel ja muhvigi aru ei saanud