Mis on OHC/DOHC mootori normaalne töötemperatuur?
Postitatud: 06 Okt 2015, 22:39
Tere,
Mul on selline sedaan Sierra, mis on originaalis 74kw OHC ja eelmise omaniku poolt on peale pandud 100kw Scorpio 2.0 DOHC. Temp andur paistab olema pandud Sierra originaal, mis annab infot kellaplokki, mis on samuti Sierra originaal.
Asi siis selles, et mootor kipub kuumaks minema. Radikas on külm kuni nõel läheb peaaegu punasesse, siis termostaat avaneb, radikas läheb soojaks ja temp näidik tuleb kolinal alla normi peale. Siis hakkab uuesti ronima kuni jõuab jälle peaaegu punasesse, ja tsükkel kordub lõputult. Keema ei lähe, ja päris punase peale ka ei lähe, aga puudu jääb juuksekarva jagu.
Kahtlustasin siis, et termostaat vigane. Ostsin sellele mootorile sobiva, seda oli saada 88 ja 92 kraadi pealt avanevat, kuna 92 oli kohe laos olemas siis võtsin selle, öeldi et vahet ei ole, mõlemad sobivad. Pärast termostaadi vahetust ei muutunud midagi, temp käib ikka samas amplituudis üles-alla, nii kohapeal seistes kui sõites. Jahutusvedelikku mootor ei tarbi, terve suvi ja sügis on olnud täpselt maxi joone all.
Kahtlustasin siis, et äkki 74kw OHC mootori töötemperatuur ongi madalam kui selle Scorpa oma, et näidikule tundub et on kole kuum aga mootori jaoks on tegelikult paras. Guugeldasin OHC termostaate ja need on ka 88 kraadised - kui 88 on näidiku jaoks norm siis 92 ei tohiks ju päris punase piiri peal olla? Või...?
Kuidas selline asi võimalik on? Kas temp on siis liiga kõrge või ei ole? Kui termostaat on tutikas ja avaneb õigesti, siis kas viga võib olla temp anduris, et hoopis näidik paneb segast? Aga nii raudkindla regulaarsusega? Kas ma peaksin muretsema oma mootori temperatuuri pärast?
Kõik arvamused teretulnud, nii argumenteeritud kui niisama lahmimised.
Mul on selline sedaan Sierra, mis on originaalis 74kw OHC ja eelmise omaniku poolt on peale pandud 100kw Scorpio 2.0 DOHC. Temp andur paistab olema pandud Sierra originaal, mis annab infot kellaplokki, mis on samuti Sierra originaal.
Asi siis selles, et mootor kipub kuumaks minema. Radikas on külm kuni nõel läheb peaaegu punasesse, siis termostaat avaneb, radikas läheb soojaks ja temp näidik tuleb kolinal alla normi peale. Siis hakkab uuesti ronima kuni jõuab jälle peaaegu punasesse, ja tsükkel kordub lõputult. Keema ei lähe, ja päris punase peale ka ei lähe, aga puudu jääb juuksekarva jagu.
Kahtlustasin siis, et termostaat vigane. Ostsin sellele mootorile sobiva, seda oli saada 88 ja 92 kraadi pealt avanevat, kuna 92 oli kohe laos olemas siis võtsin selle, öeldi et vahet ei ole, mõlemad sobivad. Pärast termostaadi vahetust ei muutunud midagi, temp käib ikka samas amplituudis üles-alla, nii kohapeal seistes kui sõites. Jahutusvedelikku mootor ei tarbi, terve suvi ja sügis on olnud täpselt maxi joone all.
Kahtlustasin siis, et äkki 74kw OHC mootori töötemperatuur ongi madalam kui selle Scorpa oma, et näidikule tundub et on kole kuum aga mootori jaoks on tegelikult paras. Guugeldasin OHC termostaate ja need on ka 88 kraadised - kui 88 on näidiku jaoks norm siis 92 ei tohiks ju päris punase piiri peal olla? Või...?
Kuidas selline asi võimalik on? Kas temp on siis liiga kõrge või ei ole? Kui termostaat on tutikas ja avaneb õigesti, siis kas viga võib olla temp anduris, et hoopis näidik paneb segast? Aga nii raudkindla regulaarsusega? Kas ma peaksin muretsema oma mootori temperatuuri pärast?
Kõik arvamused teretulnud, nii argumenteeritud kui niisama lahmimised.