Esiteks m+s näitab üksnes seda, et rehviga võib sõita ka talvel, see ei näita välja mustritüüpi, kas tegemist on lamelliga või suvalise talvemustriga, samuti ei näita välja see ka seda, kas rehvil on naelad või mitte.
Ka naelrehvidel on m+s tähised, neid ms tähiseid on veel erisuguseid, aga tähendavad sama asja.
Lamell on kindel mustri tüüp, lamell on siis kui mustriblokid on väga läbi lõigutud.
See on eksiarvamus, et ilma naelata või m+s on lamell, ega ikka ei ole küll.
See talv lubatakse jah naelaga, aprilli lõpuni sõita.
Teiseks, ega naelaga on ka libe jääga, lihtsalt ilma naelata on veel libedam.
Loomulikult eeldab naelrehv ka korralikku mustrit, mis sisaldab ka kõvasti lamell, naelad olgu terved ja alles kõik, samuti ei tohi naelapead olla ümmarguseks kulunud, nagu ajapikku juhtub, nad on algselt veidi kandis ülemine ots neil.
Samuti ei tohiks rehvimuster üle 2-4a vana olla, kui sealt korralikku haakumist tahad.
Kui alla osta mingid kasutatud naelad, siis pole mõtet ka pidamist oodata.
Uued protid naeladp eavad ka täitsa hästi, aga muidugi firmakad nagu näiteks nokian hakkapeliitta 7, peavad vee paremini.
Mina olen ikkagi seda meelt, et nael on abimees targale juhile, aitab libedaga ohutumalt ja mugavamalt sõita, kuidas libe on sellegipoolest, lihtsalt ilma naelata on veel libedam.
Kui ikka plusskraadidega on must jää maas(sel juhul sigalibe) ja 90-ga sõidad, siis nalja pole, kurvis lendad tagaveoga üsna kindlalt teelt minema, kui just rallimees pole.
Siin pildil on näha, kuidas mustriblokid on rohkelt läbilõigutud, põhimõtteliselt on tegemist naelutatud lamellrehviga, naelakohad on lihtsalt ilma lamellita võibolla on naelakoht kõvem ka, ma seda täpselt ei tea.
Taoliselt on ammu mustriblokke läbi lõigutud, aga vanasti ei lõigutud mustriblokki nii rohkelt läbi, nagu tänapäeva headel rehvidel, seda tehakse, loomulikult omab rehvisegu ka väga suurt tähtsust.
Teine näide lamellidest veel.
Kolmas kah.
Siin on nüüd täis lamellrehv, vaadake kui läbi lõigutud on mustriblokid, lumes ülihea ja lörtsis, aga jääl väga hea naela vastu ikka ei saa, nagu seda on näiteks nokian hakkapeliitta 7.
Tõsi on muidugi see, et suvalisi m+s rehve, mis pole lamell, ei tooda eestisse enam väga palju. Samas ühteist ikka leiab, mis on sellised vahepealsed, et päris õige lamell pole.