205. leht 522-st

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 00:19
Postitas kalevipoeg
kuni 01 04 võib naeltega sõita

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 02:00
Postitas contact
IvoK kirjutas:Mis ajast need suvekad all võivad olla. ???
suverehvid on kohustuslikud alates 1. aprill.
kui tegemist lamellrehviga m+s tähisega, siis aastaringselt.
kalevipoeg kirjutas:kuni 01 04 võib naeltega sõita
tänavu 2010.a. võib naastudega sõita kuni 30. aprillini!

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 09:21
Postitas Priit
Küsimus ei olnud ju selle kohta, et kui kaua naeltega sõita võib...
IvoK kirjutas:Mis ajast need suvekad all võivad olla. ???
Suvekad võis alla panna juba 1-sel märtsil.

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 09:43
Postitas suusabaas
Eieii mingeid suvekaid, must jää võib tekkida!!!

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 10:32
Postitas Miku
suusabaas kirjutas:Eieii mingeid suvekaid, must jää võib tekkida!!!
arvad et naelad päästavad? me lasime naeltega pea igas kurvis tartu linnas kylgees.. niikui pedaali puutusid nii hakkas minema..

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 11:10
Postitas Miku
kas sierra 15" RS7 ei sobi mk1 mondeo alla või on meil liialt lai rehv all?? 205/60/15

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 12:01
Postitas erki
sobivad küll

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 13:47
Postitas Tanel
Tänasest liiklen 2.9l bensiinijoodikuga 8)
Atm kastiga ja v6rreldes diisel mondeot siis nagu öö ja päev :mrgreen:
igalpool külg ees lsd´ga :D

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 14:06
Postitas contact
sa suslik! igal pool lsd (loe: pilves)

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 17:26
Postitas AlarT
Esiteks m+s näitab üksnes seda, et rehviga võib sõita ka talvel, see ei näita välja mustritüüpi, kas tegemist on lamelliga või suvalise talvemustriga, samuti ei näita välja see ka seda, kas rehvil on naelad või mitte.
Ka naelrehvidel on m+s tähised, neid ms tähiseid on veel erisuguseid, aga tähendavad sama asja.
Lamell on kindel mustri tüüp, lamell on siis kui mustriblokid on väga läbi lõigutud.
See on eksiarvamus, et ilma naelata või m+s on lamell, ega ikka ei ole küll.

See talv lubatakse jah naelaga, aprilli lõpuni sõita.


Teiseks, ega naelaga on ka libe jääga, lihtsalt ilma naelata on veel libedam.
Loomulikult eeldab naelrehv ka korralikku mustrit, mis sisaldab ka kõvasti lamell, naelad olgu terved ja alles kõik, samuti ei tohi naelapead olla ümmarguseks kulunud, nagu ajapikku juhtub, nad on algselt veidi kandis ülemine ots neil.
Samuti ei tohiks rehvimuster üle 2-4a vana olla, kui sealt korralikku haakumist tahad.

Kui alla osta mingid kasutatud naelad, siis pole mõtet ka pidamist oodata.
Uued protid naeladp eavad ka täitsa hästi, aga muidugi firmakad nagu näiteks nokian hakkapeliitta 7, peavad vee paremini.

Mina olen ikkagi seda meelt, et nael on abimees targale juhile, aitab libedaga ohutumalt ja mugavamalt sõita, kuidas libe on sellegipoolest, lihtsalt ilma naelata on veel libedam.
Kui ikka plusskraadidega on must jää maas(sel juhul sigalibe) ja 90-ga sõidad, siis nalja pole, kurvis lendad tagaveoga üsna kindlalt teelt minema, kui just rallimees pole.

Siin pildil on näha, kuidas mustriblokid on rohkelt läbilõigutud, põhimõtteliselt on tegemist naelutatud lamellrehviga, naelakohad on lihtsalt ilma lamellita võibolla on naelakoht kõvem ka, ma seda täpselt ei tea.
Taoliselt on ammu mustriblokke läbi lõigutud, aga vanasti ei lõigutud mustriblokki nii rohkelt läbi, nagu tänapäeva headel rehvidel, seda tehakse, loomulikult omab rehvisegu ka väga suurt tähtsust.

Pilt

Teine näide lamellidest veel.

Pilt

Kolmas kah.

Pilt

Siin on nüüd täis lamellrehv, vaadake kui läbi lõigutud on mustriblokid, lumes ülihea ja lörtsis, aga jääl väga hea naela vastu ikka ei saa, nagu seda on näiteks nokian hakkapeliitta 7.
Pilt


Tõsi on muidugi see, et suvalisi m+s rehve, mis pole lamell, ei tooda eestisse enam väga palju. Samas ühteist ikka leiab, mis on sellised vahepealsed, et päris õige lamell pole.

Re: Oo kevad, kus oled sa ?

Postitatud: 31 Mär 2010, 18:34
Postitas contact
vaata alarT ehk tead, mis on m+s tähis lahtikirjutatult.

seda ma ei mõtle omast peast välja.
rehv, mis on lamell ja tähistatud m+s, see on seaduse järgi lubatud aastaringseks kasutamiseks. on olemas ka lamellrehv ilma m+s tähistuseta!

lamellrehvi all ei mõelda meil naastu.
naastrehvi all ei mõelda meil lammeli.

juhul, kui sina sõida nn. lamelliga, millel on m+s tähis.
siis sa ei pea ka seda kuupäeva vaatama, millal sa nüüd neid vahetama pead.
aga nn. lamellil, mis on lubatud aastaringseks kasutamiseks. tuleks arvestada, et tegu on siiski üsna peheme rehviseguga ja suvel kulub kiiremini.
kui asi sobib kõigeks, siis ei sobi ta millegiks. nii lausus sõnad, üks teadjam mees minevikust.

kui varem ei teadnud, siis nüüd saad teada.
m= mud (muda)
s= snow (lume)

Re: Kevad on käes !!!

Postitatud: 31 Mär 2010, 19:52
Postitas AlarT
Tähiseid on erinevaid, aga tegelikult m+s peaks tähendama mud and snow, mitte suve.
Aastaringselt tohib kasutada iga rehvi, millel pole sees naelu ja mis on mõeldud tänavasõiduks, ehk siis tõmbad naelrehvil naelad välja ja võid sõita.
see m+s tähis ja muud tähised, mis talvele viitavad on selleks vajalikud, et siis tead et võid talvel sõita nendega.
Suvel ei otsi sul neid tähiseid keegi, rehvi kiirem kulumine ei kuulu enam seaduse alla.
Suvel ei nõuta sul rehvil mingeid tähiseid, peale selle, et see peab tänava legaalne rehv olema ja naelu ei tohi suvel sees olla.

Kui sa veel aru pole saanud, siis on olemas sellised asjad nagu naelutatud lamellid, ehk siis seal on rehvimuster lamell ja naelad on ka omakorda veel sees, liht naelte jaoks on kõvemad kohad, mis naelu sees hoiaksid.
Need rehvid on kõige optimaalsemad ja üleüldiselt parimad, kokkuvõtvalt öeldes.


Mina sõidan naelrehvidega, millel on kõvasti lamelli mustris.
Vot need on mu autol all.

Pilt

Re: Kevad on käes !!!

Postitatud: 31 Mär 2010, 20:42
Postitas contact
AlarT kirjutas: Suvel ei nõuta sul rehvil mingeid tähiseid, peale selle, et see peab tänava legaalne rehv.........


Need rehvid on kõige optimaalsemad ja üleüldiselt parimad, kokkuvõtvalt öeldes.
üks tähis on mida nõutakse ka suvel ja kindlasti! ei saa öelda, et suvi ja ei nõuta.

E-tähis - Euroopa siseselt müügis olevatel rehvidel peab olema E-tähis vastavalt regulatsioonile ECE Reg 30: näiteks E4 027550 ( number 4 näitab heakskiidu andnund riiki).

ja viimane, siin viites mainitud lause on sinu jaoks optimaalne. mitte aga üleüldiselt!?
mitte, et ma suga norida tahaks!

Re: Kevad on käes !!!

Postitatud: 01 Apr 2010, 00:02
Postitas Kristjan
Mehed rahu tühjast kohast hakkate jälle minema m+s on jah mud + snow see ei tähenda ju midagi. Eestis ei tohi suvel NAAST rehviga sõita. (rehv millel on mustri vahele tükk metalli torgatud) kõik muu on ju lubatud. See mis rehviseguga keegi suvel sõidab on ta oma asi ju?

Margi foorum ju miks üksteisel päid lõhki ajada tühjast asjast.


Päikest

Re: Kevad on käes !!!

Postitatud: 01 Apr 2010, 14:49
Postitas AlarT
Nagu ütlesin, ainukesed asjad, mida suvel rehvilt nõutakse on see, et see ei sisaldaks naelu ja et tegemist oleks tänava legaalse rehviga.
Ükskõik, mil moel see tänavalegaalsus siis kindlaks tehakse.
Kõik lamellrehvid, millega tohib meil eestis talvel sõita, tohib sõita ka suvel.

Naelutatud lamellrehv on jah kõige mõtekam rehv eesti talveoludesse.
Seal on ühendatud lamellid ja naelad.
Selline rehv haakub jääl kõige paremini, lumes haakub ta tsipa kehvemini, kui täis lamell, aga samas ikkagi väga hästi ja oluliselt ei kaota.
Lumes haakub ta täis korralikust lamellist, sellepärast veidi kehvemini, et lamelli on naelakohtade tõttu veidi vähem ja rehvisegu on võibolla õige natuke kõvem, aga seda võibolla.

Jutt on siis väga heast naelutatud lamellist versus väga hea lamell.
Selliseid olukordi kohtab kindlasti, kus mingi suvaline juust nael on kehvem jääl, kui hea lamell.
Samuti on olukordi, kus odav naelrehv on jääl parem üsnagi kallist lamellist.
Lumes on haakumine isegi hea, seega pole seal väga oluline, see 10% vahe, mis võibolla tuleb naelrehvi ja lamellrehvi mustril sisse, seevastu jääl on naelrehv ikka märkimisväärselt parem, lamellist.
Pluss see, et naelrehv säilitab kauem piisavad haakumisomadused jääl, kui lamellrehv.