vaba teema, kuid jääme viisakaks

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Tarmo » 22 Juul 2010, 18:09

erx000 kirjutas:Nii et minu silmis kõige parema diili on teinud Sassu.
nii ta on jah. muidu sellel mootoril on 5nm ja 13kw rohkem ja tunduvalt kõrgematel pööretel. ma muidugi arvasin et tal rohkem väänet on. muiudgi kuna siin käib sierra ohc (iS) ja 8v dohc võrdlus, siis see siia väga ei puutu kuigi plokk viimasega sama.
iS'l on väänet 160@4000rpm dohc 171@2500rpm

ohc hinnad on naeruväärselt madalad :shock:

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas sõdurpoiss » 22 Juul 2010, 19:18

Ja igaks juhuks mainime ära ka selle, et kui juba läks jutt is-i peale siis on see ainuke ohc, millel on 85 kw, ja kui palju neid is-e siis tavaliste 74 kw mootoritega võrreldes liikvel on?

Et kui võtame võrdlusesse kõige kangema ohc, siis oleks ju aus võrrelda tema näitajaid kõige võimsama dohc-iga:

OHC DOHC

85kw@5500 92kw@5500
160Nm@4000 174Nm@2500

Et siis võrreldes vana pintojunniga suutsid fordionud(lisaks klientide petmisele) pelgalt klappide asetusega juurde võluda umbes 7% võimsuse ja ka pöördemomendi lisa. Kuid mis veelgi olulisem, siis maks pöördemoment on saadaval tervelt 1500 p/min madalamal, mis minuarust on küll arvestatav saavutus. Et kui kiirendamine ja ringrada välja arvata, siis kumma mootoriga on näiteks linnaliikluses normaalsel inimesel mugavam kulgeda, kas sellega mis oma maksimum jõu 4000 pöördel saavutab, või see mis annab rohkem jõudu juba 2500 pöördel? Kui veel arvesse võtta väiksem kütusekulu, madalam heitgaaside mürgisus, väiksem hooldusvajadus(hammasrihma puudumine, hüdraulilised klapitõukurid), siis ei ole ju raske mõista, et dohc on oma eelkäijaga võrreldes tehniliselt igas mõttes parem lahendus.

Kui nüüd 16V dohc-ist rääkida, siis teatavasti teeb selle lahjem versioon 100kw, mis on võimsaimast 8V-st 8% võimsam. Ehk siis sierra dohci plokikaane üks mõttetu nukkvõll ja plokikaane disain, andis pintole sama palju juurde, kui 8 mõttetut lisa klappi dohcile.
Pilt

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Jaan » 23 Juul 2010, 02:32

Siit jõuamegi järeldusele, et kui ainuke auto on igapäeva sõitudeks sierra dohc siis tuleb sellega oma sõidud kuidagi ära teha. Aga kui midagi muud on olemas siis potentsiaal on iga kell ohc poolel kui vähegi pilli kiiremaks sättida tahad.
Sierra Is

Kasutaja avatar
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas contact » 23 Juul 2010, 02:41

kui ehitada kiiremaks siis kasutaks mina vähemalt seda mootorit 8v Dohc mootori asemel.
Pilt

siin veidi sisemust
€-contact

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Jaan » 23 Juul 2010, 07:22

Sina muidugi, aga ma rääkisin lihtsamatest inimestest.
Sierra Is

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas sõdurpoiss » 23 Juul 2010, 16:14

contact kirjutas:kui ehitada kiiremaks siis kasutaks mina vähemalt seda mootorit 8v Dohc mootori asemel.
Hmm, kas selle mootori hinnatase lihtsureliku jaoks kättesaamatu ei ole? Lõhnab nagu YB sarja hinnaklassi järgi. :)

158kw ja 310 Nm, jaa, pole paha Zeteci kohta.
Pilt

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Tarmo » 23 Juul 2010, 16:53

vot selline arutelu mulle meeldib
ilusti argumenteeritud ja puha.
ausalt tunnistan et ega ma ka eelnevas arutelus pole puhas poiss, pigem vastupidi. endale mulle tundub (kas tõsi või mitte, eks parandate kui väga puusse panen), et asi veeres kui lumepall.
üks asi veel mis dohc puhul parem on, käru vedamise suutlikus. tegelikult peaks vaheri dohc ja kellegi stock is'i (va bomschi tutika ohc) joonele panema, siis ei ole kere kaalu vahet. muidugi ma ei tea mis ülekanne vaheril on, kuid muidu dohc'l on 3,6x üldiselt
kas keegi teab mis is ülekanne oli tehasest üldiselt

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Tanel » 23 Juul 2010, 19:35

Ma v6in bomchiku tutika ohc´ga joonele panna :D
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

Visible
fanaatik
Postitusi: 987
Liitunud: 15 Apr 2006, 17:52
Asukoht: Haapsalu/Tallinn

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Visible » 23 Juul 2010, 20:13

Kas Sierradel on parktuledes T10 pirnid ? Selliseid mõtlen siis :

Pilt

tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas tamar » 23 Juul 2010, 21:56

Visible kirjutas:Kas Sierradel on parktuledes T10 pirnid ? Selliseid mõtlen siis :

Pilt
Jah.

Enamustel Fordidel vist on.
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Jaan » 23 Juul 2010, 22:59

contact kirjutas:kui ehitada kiiremaks siis kasutaks mina vähemalt seda mootorit 8v Dohc mootori asemel.
Hmm, kas selle mootori hinnatase lihtsureliku jaoks kättesaamatu ei ole? Lõhnab nagu YB sarja hinnaklassi järgi. :) .
158kw ja 310 Nm, jaa, pole paha Zeteci kohta
Saab ikkagi ka väiksema litraazi 1-e nukkvõlli ja kodukootud mootoriga selliseid näite. Hinnaklass umbes pool YB sarjast. Aga see ka puhtalt sellepärast, et vales riigis elame, Inglismaal saaks sellise näidu veel poole odavamalt.
Sierra Is

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Kristjan » 24 Juul 2010, 01:30

...njaa samas fordi kurika b klassi paneb tihti üks kahe nukaga aparaat kinni niiet minevõtta kinni mis nüüd kiirem on :roll: fakt elust

To alar:
dohc = duubel ülemise asetusega nukkvõll 16v'st pole juttu. Mida sa alar ajad, et filmitrikk dohc on dohc mootor. See, et 8 klappi on ei ole näitaja.

missiis, et dohc osad kallid on. ega neid ei kulu ka ju. kas keegi on kuulnud, et nukk kulub ära. võib hüdrokas läheb peeti jne. massi tarbimise odav auto oli sierra suunitlus mida ta ka on. normaalse hooldusega dohc sõidab usun 2x rohkem läbi kui ohc, millel ca iga 20k pealt nukka mäng vahetada tuleb.

stock dohc (katid läinud) vs ohc sai ohc ikka rämedalt sisse. See on reaalsus. Aga koned on erinevad see, et iga ohc igast dohc 'ist kiirem on öelda ei saa. käib mõni dohc kah kaunilt peeneks. samas käib mõni värske nukkaga ohc ka kenasti.
sierra mk I 5d

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas Jaan » 24 Juul 2010, 03:40

Kristjan, ära nüüd hakka sõitja pärast autot kiitma :mrgreen: Sly paugutas alguses esiveduse 1. nukase escortiga ka kohe tippu.
Sierra Is

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas AlarT » 24 Juul 2010, 09:51

Kle Kristjan, sul pole mõtet niisma huupi ka lahmima tulla, kui sa asja ei jaga.

Kas tõesti ei saadud aru, miks ma tõin honda mootorid sisse?
See oli näide, et ühe nukkvõlliga saab isegi 16 klappi teha, samuti oli see näide, et sierra dohc klappide asetuse saaks vabalt ühe nukkvõlliga teha.
Need tehnilised näitajad, mis dohc sierral on, ei ole mitte karvavõrdki seotud sellega, et tal on kaks nukkvõlli, vaid see loeb muust, mida oleks saanud ka ohcile teha.

huvitav Kristjan, milmoel sierra dohc saaks 2x korda kauem kesta? silindrid kuluvad neil ühtviisi ära, nukkvõllid samuti, kui rääkida korralikust õlist, siis ohc kestab ka korraliku õliga väga kenasti.
ohcil vahetad ära ühe nukkvõlli, dohcil aga 2.
ma tean väga hästi, et dohc tähendab vaid kahte nukkvõlli, aga tark oleks nende 2 nukkvõlliga ka 16 klappi liigutada.
dohc sierra pole reaalsuses ohcist, mitte karvavõrdki üle, mina jään selle väite juurde.

Ok rohkem ma tõesti ei viitsi siin jamada, sest mõnedele räägi palju jaksad, nad ikka ei saa aru, nad jahuvad ikka oma jura edasi, arusaamata, et 2 nukkvõlli pole dohc sierra "heade" mootorinäitajatega seotud ja dohci tegi ford vaid reklaamitrikiks, nagu see midagi eriliselt head oleks, kuna teistel olid dohcid.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitus Postitas sõdurpoiss » 24 Juul 2010, 10:37

Bomsch kirjutas: ikkagi ka väiksema litraazi 1-e nukkvõlli ja kodukootud mootoriga selliseid näite. Hinnaklass umbes pool YB sarjast. Aga see ka puhtalt sellepärast, et vales riigis elame, Inglismaal saaks sellise näidu veel poole odavamalt.

Seda kindlasti. See et autode tootmine on äri, ongi üks kurja juur, miks enamus autodest on saast. Eks need numbrid, mis nad Focus RS-ist välja punnitasid, on lihtsalt parim, mida nad vähese eelarvega saavutada suutsid. Teiseks peab ju uus auto ka ringrajal paugutades oma garantiiaja ära elama, seega tootja jaoks on kindlam mitte päris viimase vindini rõhke üles ajada.

Krt, sellega seoses tuleb meelde, et just mõni päev tagasi nägin Rakveres Mk1 Focus RSi.
Ma fookusest muidu eriti ei vaimustu, aga see punnis koobaste ja mehemõõtu velgedega sinine iludus pani südame põksuma küll. :)

AlarT kirjutas:Kle Kristjan, sul pole mõtet niisma huupi ka lahmima tulla, kui sa asja ei jaga...
bla-bla-bla...
Me jõudsime siin targemate peadega just kõiki osapooli rahuldava konsensuseni, ja siis tuli jälle AlarT oma vana katkist plaati korrutama.

Minuarust on siin üsna pädev seltskond koos, nii et ei ole mõtet igale ühele kordamööda öelda, et "pole mõtet lahmida, kui asja ei jaga."
Pilt

Vasta