Postitus
Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 14:25
Vaata, auto generaator on sedasi ehitatud, et ta ei tooda muidu voolu, kui ergutus mähisele tuleb anda vool selga ja seda teeb aku.
Sa ei ole vist elektriga ega elektroonikaga eriti kursis, et sellist juttu räägid.
Näiteks jalgratta dünamo on tehtud püsimagnetiga see toodab voolu, alalisvoolu, kuid auto genekas on mähisega, mis vajab voolu, ilma ta voolu tootma ei hakka.
Auto genekas on tegelikult vahelduvvoolu oma, aga tal on vahel vastavad jubinad, mis muudavad selle alalisvooluks ja samuti reguleerivad pinget.
Kuid pingeregulaatori võib ka alalisvoolu magnetiga genekale vahele pista ja ongi kõik korras.
Sulle veel teadmiseks, et kõrgemad pöörded ei taga kõrgemat pinget, kuid vooluvõimekusel on tõesti vahe.
See on generaatoritel muidugi erinev ka, palju nad voolu annavad mis pööetel, samas on nagunii ülekanne vahel, mistõttu genekas käib kiiremini, kui mootor.
Sigullil oli genekal vaja 3500 pööret, et täisvõimsus välja anda, kuid pinge oli ikka sama, kuna regulaator vahel. Kuid mootori enda pöörded siis madalamad järelikult.
Küllap uutel lääneautodel on nati teised genekad.
Kuid se,e et sa ei tarbi niipalju voolu, kui ta on võimelin see hetk andma, ei tähenda et see raisku läheb, lihtsalt generaatorit on siis mootoril kergem ringi ajada, kui sealt vähem voolu võtta.
See voolukoguja millest sa räägid saaks olla kondensaator või midagi sellist, aga nii võimsat, mis suudaks autot käivitada, see maksab palju ja on suur, ülde suht mõttetu asi, auto aku on ka tegelikult kondensaator või midagi.
Päikesepatareide puhul kasutatakse ka teinekord akusid.
Otseselt sellist asja nagu voolumahuti pole olemas, need asjad on palju konkreetsemad.
Kuid pingeregulaatorit on nii või naa vaja, sest aku ei reguleeri sul veel pinget, see ainult salvestasb vooluenergia.
Ka aku ette, oleks vaja pingeregulaatorit ja/või piirajat päikesepatareide puhul.
Neist asjust väga detailselt rääkida, läheb mul ka juba raskeks, siis pean juba isalt küsima hakkama.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.