vaba teema, kuid jääme viisakaks

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
Kasutaja avatar
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact » 30 Jaan 2010, 13:48

oled sa kindel, et see, mis ergutust vajab on ikka genekas?
vot nüüd ma olen küll loll ja tõesti ei taipa, miks vaja ergutust asjale, mis ise energiat toodab??? :roll:
kogu ergutus on kiiremad pöörded.

regulaatorist ei tea ma midagi aga nim. seda (mahutiks) kuhu vool koguda ja sellest, siis edasi anda tarbijale. oleks kindlasti vahele vaja. seega jääks iga kord ka starterile natuke toitu. praegu täidab, selle eesmärgi aku.
nagu seda kasutatakse päikesepatareide puhul.
toodetav energia salvestatakse mahutisse ja sealt läheb siis edasi, kuhu vaja, et tarbijat kasutada.

me võime oma elu keeruliseks teha ja teeme ka aga, kas seda on tingimata just vaja?
mõnel on - sest, muidu oleks igav elada!
€-contact

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 14:25

Vaata, auto generaator on sedasi ehitatud, et ta ei tooda muidu voolu, kui ergutus mähisele tuleb anda vool selga ja seda teeb aku.
Sa ei ole vist elektriga ega elektroonikaga eriti kursis, et sellist juttu räägid.
Näiteks jalgratta dünamo on tehtud püsimagnetiga see toodab voolu, alalisvoolu, kuid auto genekas on mähisega, mis vajab voolu, ilma ta voolu tootma ei hakka.
Auto genekas on tegelikult vahelduvvoolu oma, aga tal on vahel vastavad jubinad, mis muudavad selle alalisvooluks ja samuti reguleerivad pinget.
Kuid pingeregulaatori võib ka alalisvoolu magnetiga genekale vahele pista ja ongi kõik korras.

Sulle veel teadmiseks, et kõrgemad pöörded ei taga kõrgemat pinget, kuid vooluvõimekusel on tõesti vahe.
See on generaatoritel muidugi erinev ka, palju nad voolu annavad mis pööetel, samas on nagunii ülekanne vahel, mistõttu genekas käib kiiremini, kui mootor.
Sigullil oli genekal vaja 3500 pööret, et täisvõimsus välja anda, kuid pinge oli ikka sama, kuna regulaator vahel. Kuid mootori enda pöörded siis madalamad järelikult.
Küllap uutel lääneautodel on nati teised genekad.
Kuid se,e et sa ei tarbi niipalju voolu, kui ta on võimelin see hetk andma, ei tähenda et see raisku läheb, lihtsalt generaatorit on siis mootoril kergem ringi ajada, kui sealt vähem voolu võtta.


See voolukoguja millest sa räägid saaks olla kondensaator või midagi sellist, aga nii võimsat, mis suudaks autot käivitada, see maksab palju ja on suur, ülde suht mõttetu asi, auto aku on ka tegelikult kondensaator või midagi.

Päikesepatareide puhul kasutatakse ka teinekord akusid.
Otseselt sellist asja nagu voolumahuti pole olemas, need asjad on palju konkreetsemad.

Kuid pingeregulaatorit on nii või naa vaja, sest aku ei reguleeri sul veel pinget, see ainult salvestasb vooluenergia.
Ka aku ette, oleks vaja pingeregulaatorit ja/või piirajat päikesepatareide puhul.


Neist asjust väga detailselt rääkida, läheb mul ka juba raskeks, siis pean juba isalt küsima hakkama.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Miku
Klubi liige
Postitusi: 1261
Liitunud: 01 Mai 2007, 06:18
Asukoht: Võru - Elva

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Miku » 30 Jaan 2010, 14:45

vb ei lugenud korralikult aga kui genekas tahab akult voolu siis mis valemiga ma sain lasta põllurallit 3 kuud?
Vw Passat 1.9TDI 02`
Audi 80 1.6 86´
Audi 80 1.6 85`
Ford Sierra 2.0 85´

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 15:01

Sa said sellepärast sõita, et andsid käivitusel kuskilt voolu, genekas sai ergutuse kätte ja seejärel hakkas ise voolu tootma ja endale ergutust andma.
Sa võid nii ka patareiga juttude järgi auto käima panna, patarei külge, lükkad käima ja asi korras.
Kuid ilma vooluta sa bensuautot käima ei saa.
Vähemalt vana karpa masinaga, mis eriti voolu ei taha, peaks saama käima patareiga ja lükates siis, ma ei mäleta, mis pingega patarei see pidi olema.

Muidugi on need ohud, et kui annad gaasi palju siis võib genekal pingeregulaator oma osa saada ja kui pöörded liiga madalale peaksid minema on ka laadimine läinud ja enam ei taastu, kuna akut pole.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact » 30 Jaan 2010, 15:16

juttude järgi oli see korona 9v patakas.

süütepooli jaoks on voolu vaja. sädet ei saa ilma vooluta kätte kuidagi.

aga ikka mu hing ei anna rahu, selle ergutuse kohapealt.

sest teadupoolest on seal vahel diood, mis laseb voolu ainult ühte pidi läbi. kui aga tagasi laseb kärsab mähis läbi.

seda steroidi võid sa lasta võibolla starteri tõmbereleemähise ergutina.
aga, et genekale :roll:
Viimati muutis contact, 30 Jaan 2010, 15:23, muudetud 1 kord kokku.
€-contact

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 15:20

contact kirjutas:juttude järgi oli see korona 9v patakas.

süütepooli jaoks on voolu vaja. sädet ei saa ilma vooluta kätte kuidagi.

aga ikka mu hing ei anna rahu, selle ergutuse kohapealt.

sest teadupoolest on seal vahel diood, mis laseb voolu ainult ühte pidi läbi. kui aga tagasi laseb kärsab mähis läbi.
Ergutuse jaoks on minu teada eraldi mähis, tagasi ei lähegi voolu.
Voolu tootmiseks on magnetit vaja, aga see ei teki elektromagnetiga ilma vooluta, sest autol on ju mähis genekal.
Kuid näiteks jalgratta dünamol on magnet.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact » 30 Jaan 2010, 15:28

genekale läheb külge kaks otsa + - ja kuida sa nüüd, ette kujutad, seda ergutust samast juhtmest
mähis on tal välisringil ja ankrul on hambuline /laineline plaat või kuidas nüüd öelda seda. ja need siis kanduvad ankru otsa kahes eraldi jaos kuhu vasta tulevad/lähevad harjad. ja seal korpuse küljes on veel paar pudinat.

mitte, et ma suga hirmsasti vaielda tahaks!

ma ei ole proovinud kas ka auto genekal oli mingi magnet või ei.
kuid mul see proovimise võimalus olemas kuna üks genekas pulkadeks laiali võetud.

väike vahe neil on
jalgratta dynamol on magnet ja mähis.
autol genekal on harjad ja mähis ja muid vidinaid.
€-contact

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 16:53

Auto genekal on mitu mähist.
Seespool on ergutusmähis ja väljaspool on voolu tootmis mähis.

Miinus tuleb genekale hoopis mootori küljest.
Kuid point on selles, et läheb jah aku küljest üks pluss genekale, aga mis selles probleemi on?
See pluss jaotub kaheks, üks ots läheb genekale sinna, kust hakkab vool tulema, teine ergutuse peale.
Algselt on aku pealt pinge peal, see läheb ergutusmähisesse ja ka sinna mähisesse, kust vool tulema hakkab, kui genekas laadima hakkab. Kuid sinna laadimismähisele ei pääse akuvool ligi, kuna dioodid on vahel.
Dioodid lasevad voolu läbi ainult ühtepidi.

Kui genekas lõpuks laadima hakkab, siis pinge tõuseb ja ta hakkab laadima akut ja endale ise ergutust andma.
Kõik on seal ühesugune pluss, lihtsalt pinge muutub ja voolu hakkab andma teine seade/asi, mingeid konflikte ei teki, kui genekas ja süsteem korras sul on ja õieti kokku pandud.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Tarmo » 30 Jaan 2010, 18:05

AlarT kirjutas:bla bla
mis ma nüüd tegema pean, ma sõidan tööpäeviti 18km maha ja kuus korra pärnusse ja tagasi, kas ma pean oma odomeetrit edasi kerima et saaks müüa auto24's? diisel auto maha müüma ja bensakaga aind sõitma kuna liiga vähe sõidan, samas bensakas ju kallim pidada, kuna küte kallim ja võtab rohkem kah, pean siis jalgratta ostma?
loomulikult saksas türklased kerivad, loomulikult kerivad ka eestis auto platsid, kuid mina ostsin eraisikult, kes omakorda ostis 2007 aasta selle auto firmalt mis ostis selle prantsusmaalt. Oletame et on keritud, palju ta -tsenseeritud- ikka kahe aastaga sõitis. Muidugi sinu loogika järgi miljon + teine aasta teine miljon, sest muidu poleks ju müüdud.
nii, nüüd siis aasta arvu ja km suhe. miks on uuematel autodel rohkem aasta km suhe kui vähematel, sa ise ju vastasid juba küsimusele ära, auto müüakse siis maha kui temaga on piisavalt sõidetud, kui veel ei ole piisavalt sõidetud siis teda veel ei müüda, siis müüakse hiljem. oletame et sa sõidad 100k aastas, sinu jaoks on seega normaalne aastaga auto välja vahetada, mina sõidan oletame 25k aastas, minu jaoks on normaalne vahetada siis ju 4 aasta pärast. edasi on nüüd sinu loogika järgi minu auto kas 3 aastat siis seisnud või see tähendab keritud, sest auto ju ei seisa.

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 18:41

Kle Tarmo, lõpeta see lapsikus.
Ma ütlesin sulle selge sõnaga, et kõik ei sõida niipalju, aga enamus küll, mis müügis on.
Aga neid väikse läbisõiduga ei müüda eriti või kaovad nad keritud massi sekka ära.
See, miks sina diisliga sõidad on su enda vaba valik, kuid vähe sõites võid teinekord avastada, et polegi nii odav, kui pead tanklast kütet ostma, eriti taipad sa seda siis, kui saad diisli remondiarve 10 000kr, kuna solkkütus, mida eestis müüakse hakkas pumba ja pihustite peale.
Põhjuseid, miks keegi oma diisli maha müüb on väga palju, auto ei pea selleks läbi olema.

Kui sul on alla 200 000km sõitnud diisel, siis oled sa õnnega tõsiselt koos, vot mis ma sulle ütlen.


Mina olen ammu leppinud tõsiasjaga, et kui omale mingi uuema auto ostan, on see 200 000- 300 000km vähemalt sõitnud, mis teha elu on selline.
Samuti on täiesti loomulik, et kui mu naaber näiteks paneks oma diisel mazda 6 müüki, millel on 58 000km ees ja see on 2002a oma, siis loomulikult auto turuga kursis olevad inimesed, ei usuks seda läbisõitu.
Põhjus lihtne, turg on kerijate poolt, tõsiselt ära solgitud.
Kahjuks on ka paljud ostjad sellised lollid, kelle arvates on juba 250 000km liiga palju läbisõitu. Mis sest et tegelikult on võibolla 500 000km sõitnud, aga ette on keritud 160 000km. Aga see 160 000km neile kõlbab, see on ka kindlasti üks põhjus, miks seda kerimist tehakse, et lollid paljud ei ostagi muidu.
Kuid eks tegemist ole püüdega lollitada kõiki ostjaid.

Tõepoolest osad autoomanikud on oma autot müüma hakates küsimuse ees, kas läbisõitu edasi kerida, et usutav oleks.
Inimesed on petturite poolt, lihtsalt niivõrd hellaks tehtud.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Tarmo » 30 Jaan 2010, 20:19

ei, sa ütlesid et diisel sõidab reeglina alates 70k aastas

Kasutaja avatar
Miku
Klubi liige
Postitusi: 1261
Liitunud: 01 Mai 2007, 06:18
Asukoht: Võru - Elva

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Miku » 30 Jaan 2010, 20:27

Miku kirjutas:vb ei lugenud korralikult aga kui genekas tahab akult voolu siis mis valemiga ma sain lasta põllurallit 3 kuud?
mul sõber ikakgi väitis et ta sai oma 518 (e28) ja 316 (e30) ilma akuta tööle tõugates????
Vw Passat 1.9TDI 02`
Audi 80 1.6 86´
Audi 80 1.6 85`
Ford Sierra 2.0 85´

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 21:05

Miku kirjutas:
Miku kirjutas:vb ei lugenud korralikult aga kui genekas tahab akult voolu siis mis valemiga ma sain lasta põllurallit 3 kuud?
mul sõber ikakgi väitis et ta sai oma 518 (e28) ja 316 (e30) ilma akuta tööle tõugates????
Jama ajab, see on täiesti võimatu.
Võibolla ta arvas, et ilma akuta kuna aku, mis peal oli oli väga kehva.


Tarmo, ma toon oma postitusest nüüd väljavõtte sinu jaoks, loe muud osa ka sellest.


Tarmo, diislid sõidavad reeglina alates 70 000km aastas, 2003a diislid on 300 000km ja peale sõitnud enamus, 2005a diislid on 200 000km ja peale sõitnud enamus. Alati on muidugi erandeid, aga diisel ostetakse sõitmiseks, vähese läbisõiduga diisleid ei müüda eriti, kuna need on liiga väärtuslikud selleks.

Kindlasti on sul kari tuttavaid, kes oma uute diislitega sõidavad 30 000km aastas, aga nemad ei müü oma autosid niipea, see oleks mõttetu ka.
Samuti moodustavad sellised sõitjad väikese hulga kogu diiselautodest, sest tegelikult autosid on meil väga palju riigis, sealhulgas ka diiselautosid.
Enamus uusi autosid ostavad rikkamad inimesed, kes sõidavad nendega tartust tallinnasse tööle ja muid sääraseid otsi, pluss firmade autod.
Nii, see läbisõit tuleb.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Miku
Klubi liige
Postitusi: 1261
Liitunud: 01 Mai 2007, 06:18
Asukoht: Võru - Elva

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Miku » 30 Jaan 2010, 21:51

AlarT kirjutas:
Miku kirjutas:
Miku kirjutas:vb ei lugenud korralikult aga kui genekas tahab akult voolu siis mis valemiga ma sain lasta põllurallit 3 kuud?
mul sõber ikakgi väitis et ta sai oma 518 (e28) ja 316 (e30) ilma akuta tööle tõugates????
Jama ajab, see on täiesti võimatu.
Võibolla ta arvas, et ilma akuta kuna aku, mis peal oli oli väga kehva.
Ytles et akut polnud peal..
Vw Passat 1.9TDI 02`
Audi 80 1.6 86´
Audi 80 1.6 85`
Ford Sierra 2.0 85´

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT » 30 Jaan 2010, 22:24

Siis, ta ajab jama.
Ilma ühegi vooluallikata pole bensuauto võimeline käivituma ega käima.
nagu ütlesin kasvõi patarei, et genekas saaks ergutust ja küünlad sädet.
Minu diisel, suudaks ka patarei pealt elektromagnet klapi lahti hoida, et käia.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Vasta