2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Kapotialused jutud
Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Tarmo » 05 Nov 2012, 21:12

aga mida see sert hõlmab? kas et on korralikult keevitatud või et puruneb küll?

Kasutaja avatar
Rydel
aktivist
Postitusi: 360
Liitunud: 17 Jaan 2011, 14:29

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Rydel » 06 Nov 2012, 02:53

Lihstalt mingi tõestus et vastab arkiga kehtestatud nõutele ja ei ole põlvedepeal isetehtud.
Aga see küll ei pruugi just nii olla...

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Jaan » 06 Nov 2012, 12:04

Samas meil on võimalik ka ise autosid valmistada ja arvele võtta.
BMW mootor võiks ju juriidiliselt Sierra vahele sobida küll. Sellele kerele on tehasest suurema kubatuuriga 2,9 V6-si paigaldatud ja suurim võimsus 160+kw cossu puhul. Kaalu ma ei tea palju V6 vs BMW R6 erinevus on, aga ma ei usu, et palju vahet tuleb.
Seega mootor oma paraameetritelt peaks ilusasti ARK-is sobima. Ma enda escole uurisin siis sobis 2L zetec 1,6L stocki asenduseks, sest võimsus oli 1,6 97kw ja töömahult on paigaldatud samale kerele 1,8l diisel- seega polnud probleeme.
Mootorikäppadest ei rääkinud mulle keegi midagi, aga ma ei osanud küsida ka.
Sierra Is

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Jesper » 06 Nov 2012, 15:41

Ma väga kahtlen selles isetehtud mootorikäppade keelus, tundub mingi infomüra. Ümberehitusele tehakse tervikuna ekspertiis, selle tegija peab olema õigete tunnistuste ja pädevustega. Mitte tingimata auto ehitaja.

Aga mina isiklikult ei saa poindile pihta, miks see BMW mootor ei võiks majapidamisse tulla koos seda ümbritseva kerega. Vähemalt malmplokiga BMW mootor on RÄMEDALT suur ja raske kobakas, mis ei mahu isegi sinna päris hästi ära kuhu ta mõeldud on. Sierra kapotialune on veel väiksem. Ja isegi kui mahub, siis seal mootoris on umbes miljon vidinat mis võivad katki minna ja lähevad ka, eriti kui jahutussüsteem päris täiuslik pole. Noh ja juppide hinnad on umbes sellised, et iga asi maksab 1-2 Sierrat. Ma ei tee nalja, ausalt, näiteks õhulugeja minu autole maksab 500 eurot ja kasutatu või B-osa ostmine on suht mõttetu. Ja kui see natuke peetis on siis auto sõidab, aga täisvõimsust ei arenda.

Aga noh muidugi kui see on mitte tegemise teema vaid järjekordne teeks-oleks-poleks-heietus, siis võib muidugi mida iganes kuhu iganes panna. Sel juhul tasub kohe bemmi V12-st unistada, sest teatavasti unistamine on tasuta ja suurematest asjadest unistades saab sama raha eest rohkem unistust.

SOL
turist
Postitusi: 15
Liitunud: 29 Okt 2012, 19:57

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas SOL » 06 Nov 2012, 16:15

Ma ei taha teha sellist autot, mida ma jäängi elu lõpuni ehitama jne. Mul selline juba üks on ja oleks vaja igapäeva autot, niiet mingi v12 mootori vahelearetamine jääb kohe kindlasti tegemata ja pole ka rahakott vastav mul sellele kuna siiski alles alaealine ja käin koolis :D
Aga ma ei mõista seda, et miks ei lasta siis Sierrat teise kollega ülevaatuselt läbi. Preagu on käsil 79 aasta corvette, sellele paigaldasime küll torukolled, edelbrocki kaane, teise karpa ja tõime väljalaske külgede pealt välja, kas siis tõesti on USA rauaga ülevaatuselt läbi saamine nii palju lihtsam, et põhimõtteliselt tee mis tahad ja ikka lastakse läbi aga kui sierral on teine torukolle siis saadetakse kohe koju tagasi? Mina arvan küll, et kui paigaldada torukolle siis lastakse ülevaatuselt läbi aga mis rääkija mina ka olen, olen tegelenud vähe teist laadi autodega, eks targemad mehed räägivad.
Ideaalis tahaks siiski jätta aiste vahele seda sama mootorit ja saada kätte umbes 100kw, rohkemaks väga ei leia põhjust kuna see pole pühapäeva kulgur.
Kuidas on aga väikese kõrvita paigaldamisega -dohc- motole, kas peab kindlasti ära vahetama kolvid jne?

Kasutaja avatar
dohcimees
aktivist
Postitusi: 293
Liitunud: 13 Nov 2010, 00:52
Asukoht: Tartu

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas dohcimees » 06 Nov 2012, 17:14

Eks see ülevaatus on siuke teema, et palju nad seal vaadata viitsivad ja kui pädevad nad mingit muudatust ära tundma on. Kui ma õigesti mäletan, siis mul eelmine aasta ülevalt ei vaadatudki kapotialla. Alt on kah vaatamisväli piiratud, sest põhjakaitse on ees.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Jesper » 06 Nov 2012, 17:57

Ehk siis sa tahad niks-naks, pliks-plaks, paari poldi keeramisega originaalmootori võimsust kasvatada veerandi võrra, sealjuures nõuad veel töökindlust, rahakest ka nagu väga ei ole, ning valid selleks tõenäoliselt kõige jaburama tooriku kõigi Sierra mootorite hulgas.

Sinu suurim probleem elus ei ole ÜV läbimine, ausalt...
Viimati muutis Jesper, 06 Nov 2012, 18:27, muudetud 2 korda kokku.

SOL
turist
Postitusi: 15
Liitunud: 29 Okt 2012, 19:57

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas SOL » 06 Nov 2012, 18:12

Jesper kirjutas:Ehk siis sa tahad niks-naks, pliks-plaks, paari poldi keeramisega originaalmootori võimsust kasvatada veerandi võrra, sealjuures nõuad veel töökindlust, rahakest ka nagu väga ei ole, ning valid selleks tõenäoliselt kõige jaburama tooriku kõigi Sierra mootorite hulgas.

Sinu suurim probleem elus ei ole ÜV läbimine, ausalt...
Raha on piisavalt, et osta sinna peale chipitud aju, torukolle ja mida veel. Kusagil pole keegi otseselt väitnud et ma tahan kõik ära teha paari poldi keeramisega. Mul on aasta lubadeni aega ehk siis aasta aega seda ehitada. Mina leian, et siiski suurim probleem on ülevaatuselt läbi saamine, ausalt, kuna ma võin selle mootori töökindlaks teha ja mida iganes aga kui ma ülevaatuselt läbi ei saa siis on ikkagi suht suur pettumus.
Hetkel olengi kahevahel kas sinna sebida kas 1.8is 103kw mootor või ehitada seda -dohc-'i, ei tea veel.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Jesper » 06 Nov 2012, 18:49

Kuna sa oled noor inimene ja sul on veel lootust sirguda täisväärtuslikuks ning intelligentseks maailmakodanikuks, siis seletan viimast korda, mõne teise tolvaniga enam ei viitsiks :)

Vaata, sellised asjad nagu mootorijuhtimine ja väljalase annavad märgatavat võimsust juurde kaduvväikesel osal maailma mootoritest. Sa oled küll ilmselgelt oma peas juba plaani valmis mõelnud, stiilis "chip annab vähemalt 10kW, torukolle vähemalt 5kW, jne", kindlasti leiad siit foorumist ka vähemalt kümme inimest kes sellele kõigele kaasa kiidavad, kes omakorda lugesid kümne inimese kaasa kiitmist mingist teisest foorumist jne. Kogu see chippide ja väljalasetega mängimine on üks suur vaimne onaneerimine, mis toimub igas maailma autofoorumis, kus käivad koos kahekümnendate esimesse poolde jääva keskmise vanusega kodanikud. Kui sa tahad sinna oma raha matta, siis palun, keegi ei keela, mine ja mata. Sa pole esimene ja viimane. Ja edasi lugeda pole sel juhul tarvis.

Reaalses maailmas ja reaalsete mootoritega on võimsuse juurde saamine mingist olemasolevast mootorist nii sügav aja- ja rahaauk, et praktiliselt mitte keegi ei taha sellega alternatiivide olemasolu korral jännata. Sa võid küll nimetada turbot hooletult "kõrvitsaks" ja arvata et oled kõva tegija, aga usu mind, sa ei ole. Isegi ülevabariigiliselt tunnustatud spets jeblis mitu aastat Sierrat turbotada kuni lõpuks valmis sai :), kusjuures mootor polnud see õnnetu 8V DOHC. Ja raha läheb täiesti arutult. Ja vabalthingavana ei tuuni sa seda mootorit mitte kuhugi, kuna absoluutselt mitte midagi pole saada, teada, ega olemas.

Teine asi on igasugu swapid, stiilis "viska bemmi mootor vahele". Sellise asja legaliseerimine on töömahu mõttes väike asi, oluline on teha kogu töö sellisel kvaliteeditasemel, et see üldse oleks a) töötav, b) legaliseeritav. Reeglina ei ole ka see vaeva väärt, sest edasine turuväärtus on sel kupatusel ümmargune null, aga raha kulub rämedalt igasugu idiootlike probleemide peale, a'la kuhugi on vaja mingi seib treida või mingi vaheplaat teha või siduri nuut neetida vms.

Nüüd lõpuks ma ütlen mis on vaeva väärt, otsi lihtsalt stock mootor, mis Sierrale ilma suurema punnimiseta sobib. Selleks on Tarmo poolt juba mainitud Scorpio 16V 2.3. Selle baasil on reaalselt Sierrasid ehitatud, saad kogenumatelt nõu küsida. Ilmselt on see võrreldes bemmi juppidega suhteliselt odav, võrreldes 8V DOHCiga üsna moodne ja mugav ning võrreldes lihtsalt unistamise ja suurustamisega ikkagi mootor.

Kasutaja avatar
Rydel
aktivist
Postitusi: 360
Liitunud: 17 Jaan 2011, 14:29

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Rydel » 06 Nov 2012, 18:56

Jesper oled kõva seletaja!
Tõsiselt. Ja tundub et kogemus selja taga ka olemas.
Aga noh mis siis teha... Kohe pärast tehnoülevaatust parandada võimuse kg kohta suhet.

SOL
turist
Postitusi: 15
Liitunud: 29 Okt 2012, 19:57

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas SOL » 06 Nov 2012, 18:57

Kuidas selle 2.3 mootori leidmisega on muidu? Kas on veel neid inimesi kes eraldi ka müüvad või tuleb enamasti koos kerega ära tuua?

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Six-Fo » 06 Nov 2012, 19:09

SOL kirjutas: Aga ma ei mõista seda, et miks ei lasta siis Sierrat teise kollega ülevaatuselt läbi. Preagu on käsil 79 aasta corvette, sellele paigaldasime küll torukolled, edelbrocki kaane, teise karpa ja tõime väljalaske külgede pealt välja, kas siis tõesti on USA rauaga ülevaatuselt läbi saamine nii palju lihtsam, et põhimõtteliselt tee mis tahad ja ikka lastakse läbi aga kui sierral on teine torukolle siis saadetakse kohe koju tagasi? Mina arvan küll, et kui paigaldada torukolle siis lastakse ülevaatuselt läbi aga mis rääkija mina ka olen, olen tegelenud vähe teist laadi autodega, eks targemad mehed räägivad.
Sierra on selline levinud auto kah, et paljud kogenumad ülevaatusemehed tunnevad kohe ära kui midagi teisiti on. Usakaid liigub piisavalt vähe et keegi üldse harjumusest märkaks et midagi valesti on, C3 corvettel tunduvad ülalmainitud komponendid nii loomulikud ka juba. 79 aasta on pealegi selline ka et tehnonõuded on poole leebemad.
Samas pole usarauaga elu nii roosiline midagi, jultunumad ülevaatajad hakkavad virisema tulede ja klaaside ja igast asjade peale mis peaksid eurotähiste ja jumal teab mis nõuetega kooskõlas olema. Eriti on teemas punased suunatuled ja gabariidid. Ilgelt on vaja nõuda autole asju mida antud margile pole kunagi toodetudki. Samas kui seadusega on selgelt öeldud et tehasetulesid ei tohi ümber ehitada.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Tarmo » 06 Nov 2012, 21:47

chipiga väidetakse saavutatavat 12 hp, ehk 8kw mis teeks kokku 96 kw, ei usu et ta küll nii palju annab, kuid vbl korraliku väljalaskega saaks kokku tõesti juba 100kw (seda muidugi juhul kui tal oleks see 88kw alguses :D).

SOL
turist
Postitusi: 15
Liitunud: 29 Okt 2012, 19:57

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas SOL » 06 Nov 2012, 22:55

Selge aga jätame hetkel selle teema siiski poolikuks, ennem on vaja sierrari omale osta ja veidi veel raha koguda, et midagi mootori juures näppida. Niiet võite mulle hakata sierrarisid pakkuma.. osta saan muidugi alles detsembris kuna sünnipäev on 30.november ja siis peaksin saama ühe keskmises korras sierrari summa kätte :D

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Tarmo » 06 Nov 2012, 23:17

tore oleks näha kui keegi mingid numbrid dohcst reaalselt kätte saab, kuid tegelikult kah on fordil palju paremaid mootoreid mille seast valida

Vasta