Postitus
Postitas kutsa1 » 09 Mai 2007, 22:47
Mina ei tea kust on võetud see müüt, et kõrgema oktaanarvuga bensu kasutamisel klapid ära põlevad. Tõsi ta oli, et vanadel mootoritel oli plii bensu sees see, mis klappe määris kulumise eest, hiljem asendati see kaaliumiga.
Uuema tüübi klapid on teisest materjalist ja on arvestatud vähemmäärivama bensuga (praeguse tankla omaga). Ja mida tähendab üldse oktaanarvu tõstmine. Oktaanarv näitab küttesegu vastupanu võimet isesüttimisele. Lisandid (need mida mina kasutan), mis tõstavad oktaanarvu, ei ole suurema kütteväärtusega kui tanklabensiinil. Isegi põlemistemperatuur on mõnel komponendil madalam. Kõrgema oktaanarvuga saab mootoril süütenurka varajasemaks ja tõsta surveastet. See tähendab omakorda mootori kasuteguri suurendamist. Kõrgema oktaanarvuga tulebki lisavõimsus mootori kasuteguri suurendamisest, mitte suuremast kütteväärtusest. Rallibensu sisse käib ka määriv komponent (olete päris rallikatel tundnud sellist kastoorõli haisu). Ja rallibensuga sõites peaks ka rallikate klapid ää põlema.